KOMUNIKAT STANDARD OCHRONY MAŁOLETNICH info w części kodowanej serwisu FPZ oraz mailach. Udostępniamy dla Państwa platformę, dzięki której już teraz mogą Państwo przystępować do Kodeksu RODO info w części kodowanej serwisu FPZ oraz mailach. KOMUNIKAT STANDARD OCHRONY MAŁOLETNICH info w części kodowanej serwisu FPZ oraz mailach.
Porady w sprawie teleporady - dla lekarza i pacjenta
Biuro Federacji PZ, 2020-05-22 11:15:06

Porady w sprawie teleporady - dla lekarza i pacjenta
Przestawienie się z tradycyjnej formy kontaktu lekarza z pacjentem na system teleporad nie dla każdego jest proste. Dotyczy to zarówno lekarza, który musi umiejętnie prowadzić rozmowę, by zebrać od chorego jak najwięcej konkretnych informacji, jak i pacjenta, przywykłego do osobistych wizyt w gabinecie. By pomóc jednym i drugim, Porozumienie Zielonogórskie przygotowało cykl poradników. Adresowany do lekarzy to webinar w formie kilkunastominutowego filmu, zrealizowanego przy udziale Fundacji na rzecz Medycyny Rodzinnej oraz wskazówki dla pacjenta, które są 13-punktową instrukcją pt. „Szczęśliwa trzynastka, czyli jak dobrze przygotować się do teleporady”, a także cykl edukacyjny w formie infografik przydatnych dla lekarzy i ich podopiecznych. W ciągu najbliższych tygodni będziemy przedstawiać zbiór niezbędnych informacji, które ułatwią funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

W jaki sposób lekarz powinien się przygotować do teleporady, na co zwrócić uwagę podczas pracy zdalnej; jak umiejętnie przejąć inicjatywę i kierować rozmową, jednocześnie dając pacjentowi poczucie, że jest ważny i słuchany; czego unikać w kontakcie z trudnym pacjentem - to tylko niektóre pytania, na jakie odpowiada w webinarze psychoterapeutka Izabela Boryczka. Sporo uwagi poświęca przy tym budowaniu dobrych relacji z pacjentem, bo przecież jest to możliwe nawet przez telefon. „Uśmiechnij się w trakcie rozmowy, uśmiech słychać przez telefon” - radzi psychoterapeutka i trudno się z tym nie zgodzić.
„Szczęśliwa trzynastka” dla pacjenta została opracowana na podstawie doświadczeń lekarzy Porozumienia Zielonogórskiego z całej Polski. Zawiera 13 punktów, gdzie w prosty sposób instruuje się pacjentów, jak powinni postępować, by teleporada była jak najbardziej efektywna. Niektóre z nich mogą się wydawać oczywiste (np. „Przygotuj coś do pisania”), ale po przeszło dwóch miesiącach pracy w warunkach epidemii, lekarze wiedzą doskonale, że nawet najprostsze sprawy przestają być proste, gdy wszyscy jesteśmy w długotrwałym stresie.

„Szczęśliwa trzynastka, czyli jak dobrze przygotować się do teleporady”
1.Gdy umawiasz się na telewizytę, pamiętaj o punktualności.
2. Za pomocą teleporady możesz uzyskać e-zwolnienia, e-recepty, e-skierowanie.
3. Zajmij wygodne miejsce, tak by nikt i nic Ci nie przeszkadzało.
4. Przygotuj coś do pisania (kartka, długopis).
5. Przygotuj dzienniczki samokontroli, wyniki badań.
6. Przygotuj listę leków oraz innych preparatów, które przyjmujesz (również kupowanych w aptece bez recepty).
7. Dowiedz się w jaki sposób będzie weryfikowana przez lekarza Twoja tożsamość (jeżeli do identyfikacji potrzebny będzie PESEL, przygotuj go, był pod ręką).
8. Spisz pytania do lekarza, zapisz o czym chcesz z nim porozmawiać.
9. Upewnij się, że dobrze zapisałeś zalecenia lekarza.
10. Upewnij się, czy prawidłowo zapisałeś pin do recepty.
11. Odwołaj teleporadę, gdy nie możesz z niej skorzystać.
12. Pamiętaj, że na podstawie teleporady, jeżeli to będzie potrzebne, lekarz może zaprosić Cię do przychodni na wizytę osobistą.
13. Zaufaj swojemu lekarzowi, on wybierze odpowiednią dla Ciebie formę konsultacji.

Webinar - cały film
https://www.youtube.com/watch?v=JDR9tQgsrk4&t=5s

Webinar wersja krótsza (w 2 częściach)
https://www.youtube.com/watch?v=_-7QlLvzmcc&t=69s
https://www.youtube.com/watch?v=8xXXihnqQSI&t=14s

Poradnik „Szczęśliwa trzynastka, czyli jak dobrze przygotować się do teleporady”




Galeria zdjęć


Załączniki:
- szczesliwa_trzynastka_v1.pdf
- szczesliwa_trzynastka_v2.pdf
ZWIĄZKI      LINKI      PARTNERZY      REKLAMA      KONTAKT